Jóga

"A jóga célja, hogy minden emberből kihozza és kibontakozásra bírja a saját értékeit, hogy azokat a hatalmas szellemi és lelki kincseket, melyek minden emberben benne rejtőznek, de amelyeket a helytelen nevelés, a helytelen szempontok, a kishitűség és önbizalomhiány belefojtottak, gátlások, félelmek alá temettek, kiszabadítsa, aktívvá tegye, hogy minden ember megtalálja a lelki felszabadulást, önmagába vetett hitét és ennek feltétlen következményét, testi egészségét. Igazi gyógyulás csak úgy érhető el, ha nem idegen hatásra és nem csak gyógyszerekre bízzuk a gyógyítást, hanem a betegben magában ébresztjük fel a gyógyító erőt!"

forrás: Selvarajan Yesudian, Haich Erzsébet: Sport és jóga

Gomukhászana (tehénszájpóz)

"Helyezze a bal bokáját a jobb oldalra hátulra, s ugyanúgy a jobbot a bal oldalra:
ezt gómukha (tehénfej)-ászanának hívják, mert egy tehén fejéhez hasonlatos." (Hatha jóga lámpása I.22. 
http://terebess.hu/keletkultinfo/hatha.html)

Mi hátul összefűzött kézzel, váltott kéztartással gyakoroljuk ezzel támogatva a tüdő munkáját. Ezzel a kivitelezési móddal kiváló gyógyír a tüdő megbetegedéseire is.

Paszcsimottanászana (előrehajlás ülésből)

"A pascsima-uttána, a legkiválóbb ászana, hátulra [a szusumnába] viszi a levegőt.
Növeli a gyomortüzet, karcsúsítja a hasat, egészségessé teszi az embert."
(A hatha-jóga lámpása I.31. 
http://terebess.hu/keletkultinfo/hatha.html)

Nyújtózkodás a fekvő hős pózában

Gyógymód:

Gyógyír: 

Fél-1 perccel kezdjük a kitartást, és használjunk alátámasztást! 5 percig növeljük a kitartás hosszát.

Győri Jóga Egyesület

2015.03.10-én került bejegyzésre egyesületünk, a Győri Jóga Egyesület. A tagdíj mértéke 1500 Ft/év, ami teljes egészében lejógázható a Virasana Jógastúdióban.

Facebook oldalunkon tájékozódhattok a legfrissebb hírekről, eseményekről: facebook.com/gyorijoga

Szeretettel,

Vera

Shankh mudra

KIVITELEZÉS
  1. A jobb kéz négy ujjával körbefogjuk a bal hüvelykujjat.
  2. A kinyújtott jobb hüvelykujjal megérintjük a bal középső ujjat.
  3. A kezeket a szegycsont előtt tartjuk.
  4. Közben behúnyt szemmel zengethetjük az OM mantrát. Esetleg vizualizáljuk, hogy körülvesz bennünket a tenger hűsen nyugtató, ragyogóan kék vize.

Gondolatellenőrzés

Sitali pránajáma

Helyezkedjünk el egy stabil, kényelmes ülőhelyzetben: bármely keresztezett lábú ülés, de akár a térdelőülés is megteszi. Sőt, egy széken ülve is végezhetjük a gyakorlatot. A kezek a térdeken nyugszanak csin vagy gjána múdrában (=mutató- és hüvelykujj összeér). Hunyjuk be szemünket, nyújtsuk ki a nyelvet erőlködés nélkül, majd gördítsük fel a nyelv két oldalát, hogy cső alakot formáljon.

Oldalak

Feliratkozás RSS - Jóga csatornájára