Vaszari Fanni

Vaszari Fanni képe
Foglalkozás, szakterület: 

Vinyasa Flow jógaoktató, tanító

Érdeklődési kör: 

Jóga, meditáció, jóga nidra, flow, mindfulness, festés, novella- és versírás, művészetek, zene, tánc, állatok, veganizmus, túrázás, utazás, kert, és minden, ami a Természethez kötődik.

Életfilozófia: 

"Minden amit keresel, már rég benned van."  "Bármi is a kérdés, a szeretet a válasz."

A vinyasa flowról: A Vinyasa Flow egy áramló jógagyakorlás, mely nagy hangsúlyt fektet a légzés és a mozgás összhangjára. Az ászanákat rövid ideig tartjuk ki, és sorozatokba, úgynevezett áramlásokba rendezve gyakorljuk. Az ászanákig vezető út is éppolyan fontos ebben a stílusban, mint maguk az ászanák, ezt az utat nevezzük vinyasa-nak. Gyakori a Napüdvözlet, és annak variációinak alkalmazása. A Vinyasa Flow egy lazább gyakorlás, megengedi a módosításokat, könnyítéseket, a gyakorlóhoz igazítja a gyakorlást. Ezenkívül, dinamikus gyakorlás lévén energetizál, méregtelenít, és felér egy kiadós, izzasztó edzéssel, csak élvezetesebb. És persze magában hordozza a jóga összes ismert áldásos hatását is: a feszültségoldástól kezdve, az egész test átmozgatásán át, a tartásjavításig. Az órákon általában egy mentális témával dolgozunk, mely gyakorlás során többször előjön, és a relaxáció is ehhez kapcsolódik a végén.

Magamról: Vaszari Fanni vagyok, vizuális nevelés szakos tanítónő, és Vinyasa Flow jógaoktató. A jógával először 19 éves koromban találkoztam, teljesen véletlenszerűen, egy női elvonuláson. Mindig nagyon fontos volt számomra az útkeresés, a belső utazás, és a jóga sokat segített abban, hogy magamra találjak. Első óráimat Juhász Csillától vettem, aki a Rishiculture Ashtanga Yoga kultúra oktatója. Nagyon inspiráló volt számomra az élettörténete, hogy egy indiai Ásramban lakott fél évig, és ott tanult. Azóta a céljaim között szerepel egy ilyen tapasztalás.

Az elvonulás után kisebb-nagyobb megszakításokkal jógáztam, leginkább otthon, és a Virasana-ban, Vera hatha óráin. Az interneten kerestem különböző gyakorlásokat, így találtam rá a Vinyasa Flow stílusra, amibe rögtön beleszerettem. Akkoriban olvastam éppen Csíkszentmihályi Mihály Flow, az áramlat című könyvét, így nagyon egybevágott ez az újonnan szerzett, fontos elméleti tudás az áramló, dinamikus jógagyakorlással. Az áramló gyakorlás alatt nem kalandozott a figyelmem, nyugodtnak éreztem magam, teljesen befelé tudtam figyelni, és tetszett, hogy tudtam kapcsolódni a mentális témákhoz, ami a Vinyasa Flow gyakorlások szerves részét képezik. Lassan kialakult, hogy ez a hozzám legközelebb álló stílus, így 2018-ban elvégeztem egy 200 órás Yoga Alliance által elismert jógaoktató képzést, a budapesti ASRAM Jóga- és Meditációs Központban, Vinyasa Flow stílusban. A képzés megváltoztatta az életemet és a gondolkodásomat, a legjobb döntés volt, amit valaha hoztam: Varga Judit, a képzés vezetője (innen is köszönöm neki), és Csíki Mariann gyermekjóga oktató is nagy hatással voltak rám, valamint az újonnan megismert jógás közösség is nagyon motiválóan hatott rám.

Gyakorlásomra, és oktatási stílusomra nagy hatással van Judit és Vera mellett az internetről ismert kis közösség is, főleg a korombeli oktatók, akik lendületes, tánchoz hasonló, áramló óráikat mély mentális témákkal párosítják. Ilyen például Allie Michelle, Jade Alectra, vagy Hitomi Mochizuki. Ha tudsz angolul, mindenképpen ajánlom az óráikat otthoni gyakorlásra. Ez az általuk és általam is képviselt stílus szerintem nagyon jól illik a dinamikus mozgást kedvelő gyakorlókhoz, akik vágynak a jóga lényegének mélyebb megismerésére is.

A jóga fizikai része mellett nagyon érdekel a közben végezhető mentális munka is. Szeretek úgy tekinteni a jógaszőnyegemre, mint egy saját kis Univerzumra, ahol problémákat oldhatok meg, és ahol minden csak tőlem függ: megnyugtat, és felszabadít ez a gondolat, hiszen az élet is így működik. Sokat olvasok filozófiai témakörökben, nagy kedvencem például B.K.S. Iyengar A jóga fája című könyve, vagy meditáció témában Thich Nhat Hanh Szívem, a Nap című kötete.

A saját gyakorlásom fontos részei a meditáció és a pránajáma, így ezeket is próbálom becsempészni az óráimba. Mindig van egy hosszabb relaxáció az órák végén, ami a mai, rohanó világban az egyik legnagyobb ajándék, amit adhatunk magunknak, illetve bizonyos témákhoz szeretem beépíteni a gyakorlásba a légzőgyakorlatokat is, ami a hétköznapokban is segíthet, ha az ember úgy érzi, hogy vissza kell hoznia magát a pillanatba. Ezenkívül terveim között szerepel, hogy a hangtálas meditációt is alkalmazom az óráimon, a relaxáció alatt, hiszen a zene, különösképpen az élő zene, minden pillanatot szebbé varázsol.

Erre számíthatsz tehát az óráimon: Sok mosolyra. Egy mentális témára, amivel indítunk, és a relaxáció közben visszatérünk rá. Egy könnyű, áramló, jóleső gyakorlásra, aminek a része a bemelegítés, Napüdvözletek, majd álló, illetve ülő- és fekvő ászanák, illetve egy csúcspóz, amire alaposan felkészülünk az óra folyamán, és le is vezetjük azt. A csúcspózt mindig a mentális témához kapcsolom. Mivel az órák nem épülnek egymásra, bármikor bekapcsolódhatsz, sosem leszel lemaradva. Gyakorlás közben általában zenét hallgatunk, és legfőképpen átmozgatjuk, és jól érezzük magunkat! Köszönöm, ha jössz, és együtt fejlődhetünk, tanulhatunk, hiszen: "Amikor egy tanít, kettő tanul." :)

Várlak szeretettel! Namaste!

Elérhetőségeim: e-mail: vaszarifanni@gmail.com telefon: 30 / 668 0684

Kedvenc könyvek: 
Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg
Paramahansza Jogananda: Egy JÓGI önéletrajza
Eckhart Tolle: A MOST hatalma és Új Föld
Clarissa Pinkola Estés, Ph.D.: Farkasokkal futó asszonyok
André Aciman: Szólíts a neveden
Osho könyvei

Történet

Ennyi ideje tag
3 év 3 hét